dilluns, 9 de gener de 2012

L´origen de Roma



ORIGEN MÍTIC DE ROMA.
Els romans,fidels a la tradició,creien que Roma tenia un origen diví: per part de la deesasa Venus i per part del déu Mart.

- En el primer cas, a través de l´heroi troià Enees,fill d´Anquises i de Venus,Enees quan la ciutat de Troia va ser destruïda pels grecs aqueus,va fugir per mar i desembarcà al Laci (Península Itàlica) per fundar la ciutat que havia estat promesa pels déus.

- En el segon cas, atribuint el déu Mart la paternitat de Ròmul, fundador i primer rei de Roma.Segons la llegenda,Rea Sílvia,filla del rei del Laci,va quedar embarassada,per obra de Mart,de dos bessons,Ròmul i Rem.De grans van decidir fundar una ciutat,però,mentre marcaven el traçat de les muralles amb l´arada,van discutir,i Ròmul matà el seu germà.


REGRESO I FUNDACION DE ROMA

Los gemelos fueron criados por un pastor que los encontró con la loba y descubrieron su origen. Buscando venganza, volvieron a su ciudad natal para matar a su tío abuelo y reponer en el trono a su abuelo Numitor. Éste, en agradecimiento, les entregó territorios al noroeste del Lacio. Con 18 años (753 a. C.) decidieron fundar una ciudad justo donde la loba los encontró. Discutiendo sobre el nombre de la ciudad decidieron que lo elegiría aquel que avistase más pájaros, prueba que superó Rómulo y otorgó a la ciudad el nombre de Roma (muy similar a su nombre y en parte basado en la heroína Roma). Remo decía que era un augurio las seis aves que señalaban el monte Aventino, mientras que Rómulo entendió como otro augurio las doce aves que señalaron el monte Palatino.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada